همشهری‌آنلاین: به منظور ارتقای جایگاه علمی روابط عمومی‌های کشور انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در خرداد ماه سال 1378 تشکیل شد.

انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

این انجمن نهاد تخصصی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که توسط جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده و با مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت خود را در سال 1378 آغاز کرده است.

اهداف
  1. ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بین مدرسان، محققان و متخصصان روابط عمومی
  2. کمک به توسعه ادبیات، تحقیقات و پژوهش های بنیادین روابط عمومی
  3. تبادل نظر در مورد تغییر و اصلاح برنامه‌ها و مواد آموزشی دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت روابط عمومی با برقراری هماهنگی و تماس و همکاری با دستگاه های مسوول ذیربط
  4. تهیه، تدوین و انتشار کتب و نشریات ادواری و غیر ادواری تخصصی روابط عمومی
  5. کمک به طراحی و اجرای نظام های اطلاع رسانی و بانک های اطلاعاتی
  6. کمک به توسعه علمی روابط عمومی در ایران و تلاش برای ترسیم الگوی روابط عمومی بومی و ملی
  7. همکاری با تشکل های ملی و بین المللی روابط عمومی و ارتباطات و مبادلات فکری، علمی و فرهنگی میان متخصصان ایرانی و غیر ایرانی
  8. تبیین و تدوین مبانی و اصول اخلاقی روابط عمومی

وظایف / خدمات

  1. ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه روابط عمومی
  2. اقدام و همکاری برای انجام تحقیقات علمی و تخصصی در زمینه روابط عمومی در سطوح ملی و بین المللی
  3. اقدام و همکاری در جهت تدوین اصول و منشور اخلاق حرفه ای
  4. برگزاری گردهمایی های علمی مرتبط با روابط عمومی در سطح ملی، منطقه ای و بین‌المللی
  5. معرفی و تقدیر از متخصصان، پیشکسوتان و استادان ممتاز و نهادهای فعال و تاثیرگذار در زمینه روابط عمومی
  6. انتشار کتب و نشریات علمی درزمینه روابط عمومی
  7. برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی آموزشی روابط عمومی
  8. برقراری ارتباط با انجمن ها و مجامع ذیربط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی

اصول اخلاقی

  1. احترام به قانون
  2. احترام به حقوق تخصصی و موازین اخلاق حرفه ای شامل: صداقت، راستگویی، انصاف، برابری و امانت داری
  3. احترام به آزادی و استقلال حرفه‌ای و تخصصی و دسترسی آزاد و برابر به اطلاعات و دانش
  4. رعایت احترام متقابل و حفظ تشریک مساعی با اعضاء و متخصصان روابط عمومی
  5. ترویج رویکرد علمی و تخصصی و حمایت از استفاده از فناوری های نوین در جهت پیشبرد اهداف حرفه ای
  6. ترویج روحیه وفاداری و احساس مسوولیت اجتماعی
  7. احترام به ضوابط و مقررات و دفاع از حقوق و اهداف انجمن

ساختار سازمانی

ارکان و سازمان انجمن طبق اساسنامه عبارتند از:

  • مجمع عمومی
  • هیات مدیره
  • بازرس یا بازرسان

شرایط عضویت

عضویت در انجمن متخصصان روابط عمومی به صورت‌های افتخاری، حقیقی، پیوسته، وابسته و دانشجویی است که پس از پذیرش اصول اخلاقی انجمن، براساس اساسنامه و با تصویب هیات مدیره تحقق می‌یابد.

اهم طرح‌ها و برنامه‌های انجمن

  • فعالیت‌های مدیریتی
  • فعالیت‌های اجرایی و نمایشگاهی
  • فعالیت‌های آموزشی
  • فعالیت های انتشاراتی

منبع: انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

کد خبر 124534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز